Ik ben cliënt bij Mantelaar, wat verandert er voor mij?
Er verandert weinig voor u. U blijft cliënt bij Mantelaar en onze dienstverlening blijft in ieder geval hetzelfde.
Blijf ik dezelfde contactpersoon behouden?
Ja zeker. Wij vinden het belangrijk dat u uw vertrouwde contactpersoon behoudt.
Blijf ik hetzelfde tarief betalen?
Ja, de tarieven voor dit jaar (2023) blijven voor u ongewijzigd.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens enkel binnen onze eigen organisatie, om de dienstverlening op uw situatie af te kunnen stemmen. Uiteraard houden wij ons daarbij aan de privacywetgeving, zie deze pagina voor meer informatie.
Wat moet ik doen als ik gebruik wil maken van andere vormen van flexibele hulp?
Dan verwijzen wij u door naar onze partners UWassistent en Hlprs. U kunt zelf contact met hen opnemen op 085 – 2019689 en zij helpen u graag verder.
Worden deze vormen van flexibele hulp ook vergoed door de zorgverzekeraar of gemeente?
Nee, deze vormen worden niet vergoed, tenzij u vanuit de gemeente een PGB heeft ontvangen voor huishoudelijke ondersteuning. Wilt u hierover meer informatie, neem dan contact op.
Wat verandert er voor mij?
Er verandert niks, de samenwerking blijft ongewijzigd.
Blijf ik in dienst bij Mantelaar?
Ja, jouw arbeidsovereenkomst, arbeidsvoorwaarden, contactpersonen en onze werkwijze blijven hetzelfde.
Blijf ik hetzelfde uurloon ontvangen?
Ja, dit blijft ongewijzigd.
Kan ik bij dezelfde cliënten blijven werken?
Ja zeker, fijn zelfs!
Verandert mijn contactpersoon bij Mantelaar?
Nee, team Mantelaar blijft er voor jou!
Kan ik mijzelf ook opgeven voor andere diensten, zoals hulp in huishouding, klus of tuinhulp?
Vooralsnog niet, omdat Mantelaar alleen ‘vervangende mantelzorg’ aanbiedt. Mocht je interesse hebt in andere vormen van flexibele hulp zoals hierboven beschreven, dan brengen wij je graag in contact met UWassistent.
Waarom is Mantelaar gefuseerd met UWassistent?
De dienstverlening van Mantelaar is erop geënt het welzijn van de mantelzorger te bevorderen. Dat doen wij door onze zorgstudenten begeleiding te laten bieden en daar waar mogelijk, de taken van de mantelzorger te verlichten.
De meest voorkomende hulpvraag voor ondersteuning is echter huishoudelijke hulp. Dat aanbod had Mantelaar niet.
In plaats van de concurrentie aan te gaan, hebben we de handen in een geslagen met een betrouwbare organisatie die dat wel aan biedt: UWassistent.
Door het samengaan van beide organisaties, kunnen we meegroeien met de ondersteuningsbehoefte van onze cliënten.
Blijven dezelfde vergoedingen hetzelfde?
Ja zeker. Onze contracten met zorgverzekeraars en gemeenten, over ‘vervangende mantelzorg’ blijven ongewijzigd.
Wat betekent de fusie voor de cliënten en mantelzorgers, die ik eerder heb doorverwezen voor ondersteuning?
Er verandert weinig voor hen. Onze dienstverlening met zorgstudenten blijft in ieder geval hetzelfde. Wel is het nu mogelijk om extra flexibele hulp in te zetten, zoals huishoudelijke ondersteuning, tuin- of klushulp.
Wat moet ik doen als mijn cliënt of mantelzorger gebruik wil maken van andere vormen van flexibele hulp?
U bent vrij om zelf contact op te nemen met een vestiging van UWasisstent of Hlprs.
OF:
U kunt via uw contactpersoon bij UWassistent laten weten dat extra ondersteuning gewenst is. Zij helpen dan uw cliënt of mantelzorger verder bij de hulpvraag.
Worden de huidige vormen van flexibele hulp dan ook vergoed door de zorgverzekeraar of gemeente?
Dat is verschillend. Naast de huishoudelijke hulp, welke door sommige zorgverzekeraars wordt vergoed, komt daar nu ‘vervangende mantelzorg’ bij. Vergoedingen vanuit een PGB blijven hetzelfde.